Tyto logické hry jsou freeware. Byly odladěny pro
Netscape Navigator 4.05 a Microsoft Internet Explorer 4.0 s
povolenými scripty v rozlišení 800 x 600, na počítači
Pentium 166. Na slabších počítačích a v Netscape Navigatoru
je doba míchání poněkud delší.
Použitá melodie je autorizovaná skladba. Upozorňuji, že
na zvukových kartách, které nemají wavetable, je přehrávání
prakticky nepoužitelné, neboť výrazným způsobem změní
charakter skladby.
Hry jsou napsány tak, že lze velmi jednoduše obměnit
sadu obrázků a s drobným zásahem do HTML kódu (nikoliv do
Java scriptů) změnit i jejich velikost. Modifikovat velikost
hracího pole vyžaduje již zásah i do Java scriptů.
Základem této klasické stolní hry je hrací pole o
rozměru 4 x 4 kostičky. Jedna kostička však chybí a vytváří
volný prostor, díky němuž je možné kostičkami posouvat a měnit
jejich umístění. Pravidla se drží mechanické varianty hry a
povolují přesun pouze kostičkou svisle či vodorovně sousedící
s volným prostorem. Tato kostička se smí přesunout do volného
prostoru. Šikmé (úhlopříčné) přesuny kostiček do volného
prostoru nejsou povoleny. Taktéž není povoleno přeskočit do
volného prostoru kostičkou, které přímo s volným prostorem
nesousedí. Cílem je seřadit znaky na kostičkách do předem
definovaného výsledného obrazce. Zpravidla se jedná o po řadách
vzestupnou posloupnost, v jiných variantách se může jednat o
posloupnost sestupnou po řadách, či o posloupnost vzestupnou
či sestupnou svisle.
Přesun kostičky se provádí kliknutím myší na
posunovanou kostičku. Pokud je možné provést přesun dle výše
uvedených pravidel, kostička se přesune. Po složení požadovaného
obrazce se hra sama ukončí.
K této velice známé hře snad ani návod není třeba. Kartičky se nejprve promíchají a obrátí se tak, aby nebyly vidět jejich symboly. Hráč otáčí vždy po dvou kartičkách a hledá stejné dvojice. Otočená dvojice na obrazovce setrvá jednu sekundu a pokud se nejedná o stejné kartičky, otočí se samy zpět. Nalezené dvojice postupně mizí a v závěru hry, kdy není v hracím poli žádná kartička, se hra sama ukončí.
V této hře se přesunuje věž z levé tyčky na
pravou a používá se k tomu prostřední tyčka. Protože hra má
svůj vzor v mechanické variantě hry, tak se smí vzít vždy
pouze jediné (horní) patro věže a položit se smí buď na tyčku,
která je prázdná, nebo pouze na širší patro některé z tyček
již zaplněných. Nikdy nelze položit širší patro na užší,
ani se snažit vmáčknout patro někam doprostřed věže. Vždy
pouze shora odebrat, a shora položit.
Uchopení patra se provádí kliknutím na zvolenou věž.
Uchopené patro se přesune nad věž. Pokud máte MSIE 4.0, tak
se navíc pohybem myši vybrané patro přesouvá vždy tam, na
kterou věž myš ukazuje. Druhým kliknutím se patro umístí
na zvolenou věž pouze pokud to neodporuje pravidlům hry. Přesunutím
celé věže na pravou tyčku se hra sama ukončí.
DÁMA, FILL IT, Klikni si, Sirky, Lemmings, Piškvorky
Sára software, 1999