Logické hry


Sudoku On-Line


Soubor logických her napsaných v HTML jazyce s využitím Java scriptů.

   Tyto logické hry jsou freeware. Byly odladěny pro Netscape Navigator 4.05 a Microsoft Internet Explorer 4.0 s povolenými scripty v rozlišení 800 x 600, na počítači Pentium 166. Na slabších počítačích a v Netscape Navigatoru je doba míchání poněkud delší.
   Použitá melodie je autorizovaná skladba. Upozorňuji, že na zvukových kartách, které nemají wavetable, je přehrávání prakticky nepoužitelné, neboť výrazným způsobem změní charakter skladby.
   Hry jsou napsány tak, že lze velmi jednoduše obměnit sadu obrázků a s drobným zásahem do HTML kódu (nikoliv do Java scriptů) změnit i jejich velikost. Modifikovat velikost hracího pole vyžaduje již zásah i do Java scriptů.



Nadpis

   Základem této klasické stolní hry je hrací pole o rozměru 4 x 4 kostičky. Jedna kostička však chybí a vytváří volný prostor, díky němuž je možné kostičkami posouvat a měnit jejich umístění. Pravidla se drží mechanické varianty hry a povolují přesun pouze kostičkou svisle či vodorovně sousedící s volným prostorem. Tato kostička se smí přesunout do volného prostoru. Šikmé (úhlopříčné) přesuny kostiček do volného prostoru nejsou povoleny. Taktéž není povoleno přeskočit do volného prostoru kostičkou, které přímo s volným prostorem nesousedí. Cílem je seřadit znaky na kostičkách do předem definovaného výsledného obrazce. Zpravidla se jedná o po řadách vzestupnou posloupnost, v jiných variantách se může jednat o posloupnost sestupnou po řadách, či o posloupnost vzestupnou či sestupnou svisle.
   Přesun kostičky se provádí kliknutím myší na posunovanou kostičku. Pokud je možné provést přesun dle výše uvedených pravidel, kostička se přesune. Po složení požadovaného obrazce se hra sama ukončí.

ČÍSLICE
LOGO




Nadpis

   K této velice známé hře snad ani návod není třeba. Kartičky se nejprve promíchají a obrátí se tak, aby nebyly vidět jejich symboly. Hráč otáčí vždy po dvou kartičkách a hledá stejné dvojice. Otočená dvojice na obrazovce setrvá jednu sekundu a pokud se nejedná o stejné kartičky, otočí se samy zpět. Nalezené dvojice postupně mizí a v závěru hry, kdy není v hracím poli žádná kartička, se hra sama ukončí.

ČÍSLICE



Nadpis

   V této hře se přesunuje věž z levé tyčky na pravou a používá se k tomu prostřední tyčka. Protože hra má svůj vzor v mechanické variantě hry, tak se smí vzít vždy pouze jediné (horní) patro věže a položit se smí buď na tyčku, která je prázdná, nebo pouze na širší patro některé z tyček již zaplněných. Nikdy nelze položit širší patro na užší, ani se snažit vmáčknout patro někam doprostřed věže. Vždy pouze shora odebrat, a shora položit.
   Uchopení patra se provádí kliknutím na zvolenou věž. Uchopené patro se přesune nad věž. Pokud máte MSIE 4.0, tak se navíc pohybem myši vybrané patro přesouvá vždy tam, na kterou věž myš ukazuje. Druhým kliknutím se patro umístí na zvolenou věž pouze pokud to neodporuje pravidlům hry. Přesunutím celé věže na pravou tyčku se hra sama ukončí.

ŽLUTÁ VĚŽ


DÁMA, FILL IT, Klikni si, Sirky, Lemmings, Piškvorky

Mah Jongg


Sára software, 1999